Novosti

Agrokor koncern novi vlasnik Fonyódia i Baldaufa

Danas je na tiskovnoj konferenciji održanoj u prostorijama broda Spoon u Budimpešti, Ivica Todorić, predsjednik Agrokor koncerna u prisustvu brojnih predstavnika grada Budimpešte te vodećih mađarskih kompanija predstavio kompaniju Agrokor i njezine dvije akvizicije u Mađarskoj, punionice mineralne vode Fonyodi i tvornice sladoleda Baldauf.

Nakon što je Agrokor procjenio da se u businessu sladoleda i vode strateški odlično pozicionirao na tržištima Hrvatske, BiH, Srbije i Crne Gore logičan izlazak bio je na susjedna tržišta zemalja članica EU. I ovoga puta, za izlazak na tržište Mađarske korištena je strategija izlaska akviziranjem i to prvenstveno iz razloga što se na taj način skračuje vrijeme potrebno za sticanje određenih tržišnih udjela, a sa druge strane Agrokor stjecanjem statusa domaće kompanije i investiranjem u tržište želi stvoriti bazu za više oblike suradnje sa tržištem Mađarske i iskazati svoj nedvojbeni interes za dugoročni ostanak na tržištu.

Prva akvizicija Agrokora u Mađarskoj je tvrtka Baldauf, smještena u okolici Budimpešte. Proizvodnja i prodaja tvrtke Baldauf do sada, bila je usmjerena na segment obiteljskog sladoleda i s tim segmentom držala je treću poziciju sladolednog tržišta Mađarske. U 2003. godini proizvedeno je i prodano preko 7 miliijuna litara sladoleda. U kompaniji je za sada zaposleno 50-tak djelatnika. Ovo će ulaženje partnera Agrokorove veličine omogućiti novi investicijski ciklus prvenstveno u tržište i marketinške aktivnosti. Baldaufu će se omogućiti proširenje asortimana kompletiranjem ponude impulsnog sladoleda što će zasigurno podići kompetitivnu prednost tvrtke, osigurati rast tržišnog udjela i konačno omogučiti i osvajanje značajnije pozicije na tržištu sladoleda Mađarske. Stoga će u sljedećem razdoblju aktivnosti Agrokora i Leda biti usmjerene prvenstveno na uvođenje najboljih standarda tržišnog poslovanja, restrukturiranje asortimana, čime je Ledo već u potpunosti ovladao. Značajnim ulaganjem u razvoj i distrbuciju te primjenu Agrokorovog i Ledovog znanja u području sladolednog businessa, uz osvajanje značajnijeg tržišnog udjela, cijeloj grupi sladoleda prisustvo u EU omogučit će korištenje niza sinergija.

Agrokor je akvizirao i punionicu mineralne vode Fonyódi, smještenu uz obalu jezera Balaton. Fonyodi, mineralna je voda izuzetne kvalitete i duge tradicije i predstavlja pravi potencijal za ostvarenje dugoročnih Agrokorovih ciljeva, a to je biti jedan od tri vodeća proizvođača mineralne vode u Mađarskoj. Za ostvarenje ovog cilja u narednom razdoblju Agrokor će značajno investirati, kako u nove tehnologije tako i u distributivnu mrežu, odnosno marketinšku podršku.

Paralelno s ulaganjem u mađarsku punionicu mineralne vode Fonyodi, Agrokor je započeo i sa izvozom u Mađarsku izvorske vode Jana, danas vodećeg branda izvorske vode u Hrvatskoj. Izlazak na tržište krenuo je kroz distributivni kanal mađarske tvrtke MOL. Jana se danas može pronaći na MOLOVIM benzinskim crpkama, a prvi, izvrsni rezultati prodaje pokazuju da su i mađarski potrošači prepoznali njezinu kvalitetu i poseban okus nagrađen ove godine i u Parizu na sajmu vode posebnom nagradom EUSCAR - tkz. vodenim oskarom u konkurenciji 20-tak vodećih brandova voda.

Agrokor kao jedan od najvećih proizvođača hrane u Hrvatskoj ulaskom na tržište Bosne i Hercegovine, Srbije i Crne Gore, a sada i Mađarske ostvaruje jedan od svojih strateških ciljeva - širenje na regionalnim tržištima i postajanje vodeće regionalne kompanije u businessima s kojima se bavi.