Novosti

Agrokor partner za velike uspjehe u regiji

Danas je na svečanoj dodjeli u Sarajevskom Kiseljaku u prisustvu brojnih novinara i gostiju Nikola Grubišić, direktor Agencije za privatizaciju srednjobosanskog kantona uručio Ivici Todoriću, predsjedniku Agrokor koncerna Potvrdu o izvršenju svih obveza Jamnice i Agrokora preuzetih iz tenderske privatizacije Sarajevskog Kiseljaka. Tako je i službeno potvrđeno da je u razvoj i rekonstrukciju Sarajevskog Kiseljaka uloženo preko 23 milijuna KM i zaposleno 68 djelatnika.

Sarajevski Kiseljak d.d. najveća je, najstarija i trenutno najsuvremenija punionica mineralne vode u Bosni i Hercegovini s tradicijom punjenja u boce duljom od 110 godina. U prosincu 2000. godine akviziranjem Sarajevskog Kiseljaka od strane Jamnica d.d. i ulaskom u sustav Agrokor koncerna, Jamnica postaje njezin većinski vlasnik. To je ujedno bila i prekretnica za razvoj Sarajevskog Kiseljaka koji je osuvremenjen novim tehnologijama, software-ima i suvremenim marketinškim metodama poslovanja. Od svog ulaska Jamnica je ostvarila rekonstrukciju proizvodnog dijela s ciljem povećanja proizvodnih kapaciteta i modernizacije proizvodnje. Investicije su obuhvatile: izgradnju nove upravne zgrade, novih hala i proizvodnih linija čime je izvršena modernizacija i povećanje proizvodnih kapaciteta, otvaranje distributivnih centara u Sarajevu, Bihaću, Tuzli, Banja Luci i Grudama, širenje i jačanje distributivne mreže nabavkom novih vozila, upošljavanje 68 djelatnika i ulaganje velikih sredstava u marketing i nabavku ambalaže. Ukupna investicija iznosila je preko 23 milijuna KM. Kao rezultat navedenih investicija, pored povećanja prodaje za više od tri puta i tržišnog udjela u mineralnoj vodi od 50,5 %, Sarajevski Kiseljak krajem prosinca 2002. godine proširio svoj asortiman proizvoda i na tržište BiH-a i Hrvatske lansirao je nove proizvode, osvježavajuća bezalkoholna pića pod robnom markom SKY. O snažnom rastu i razvoju Sarajevskog Kiseljaka u prilog govore i podaci o poslovanju za prvih devet mjeseci ove godine po kojima je Sarajevski Kiseljak ostvario rekordnu proizvodnju i prodaju. Tržištu je isporučio 35 posto više mineralne vode nego u istom razdoblju prošle godine. Također, je povećan i izvoz. Ukupni prihod od prodaje veći je za 35 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Privatizacijom Sarajevskog Kiseljaka Jamnica inače lider na hrvatskom tržištu mineralnih voda napravila je regionalni iskorak i stvorila si preduvjete za ovladavanjem tržišta mineralnih voda u cijeloj regiji. Ova investicija dio je i šire Agrokorove strategije snažne regionalne suradnje i širenja vlastitih core businessa u regiji. Agrokor je time prvi i u uvjetima još visokog poslovnog rizika dokazao da vodeći hrvatski proizvođaći moraju svoju šansu tražiti u koncentraciji istorodnih businessa u regiji, ali da istovremeno moraju otvarati i prostor za proizvode iz regije. Agrokor to i dokazuje plasiranjem proizvoda Sarajevskog Kiseljaka na hrvatsko tržište te ostala tržišta u regiji. Samo na taj način moguće je stalno podizanje konkurentnosti proizvoda na svim tržištima regije. I samo tako dosljedno provedena strategija može dugoročno stvoriti gospodarske preduvjete za očuvanje relativno viskokih tržišnih udjela i u uvjetima najjače globalne konkurencije.