Novosti

Agrokorova maloprodajna mreža popela se za 30 mjesta na ljestvici najvećih na svijetu

Adria.png

Pozicija Agrokorove maloprodaje narasla je za čak 30 mjesta te se najveći regionalni maloprodajni lanac našao na 192. poziciji među 250 najvećih maloprodajnih lanaca na svijetu

Pozicija Agrokorove maloprodaje poboljšala se za čak 30 mjesta u odnosu na lanjsku listu 250 najvećih maloprodajnih lanaca na svijetu te je, zahvaljujući 4.809 milijuna dolara prihoda ostvarenih u 2014. godini, zauzela 192. poziciju, pokazuje najnoviji Deloitteov izvještaj Globalna snaga maloprodaje 2016.

Vodećih 250 trgovačkih lanaca u svijetu je u fiskalnoj godini 2014. ostvarilo ukupne prihode od 4,3 bilijuna dolara, očuvavši tako stalan rast, koji je iznosio 4,3 posto u odnosu na prethodnu godinu, što predstavlja pozitivan znak za čitav sektor, koji je ne tako daleke 2011. godine bilježio pad prihoda. Ipak, slika se razlikuje od regije do regije, pri čemu su trgovački lanci u Sjevernoj Americi, Africi i na Bliskom istoku ostvarili rast prihoda, za razliku od onih u regiji Azija-Pacifik, Europi i Latinskoj Americi, koji i dalje bilježe pad prihoda. 

„Poboljšanje pozicije u 2014. godini rezultat je Agrokorovog preuzimanja Mercator grupe, čime smo postali liderom na pet regionalnih tržišta kao i na cjelokupnom maloprodajnom tržištu jugoistočne Europe. Ovo uspješno preuzimanje realizirano je u zaista kratkom razdoblju vrlo efikasno, u skladu s najboljom svjetskom praksom te je stvorilo značajne sinergijske učinke, kako za našu grupu i naše zaposlenike, tako i za sve naše partnere.“, naveo je Darko Knez, Izvršni potpredsjednik za poslovnu grupu Maloprodaja u Agrokoru te nastavio „U ovom izvještaju poseban je fokus stavljen i na utjecaj digitalne tehnologije na trgovinu, gdje Agrokor također predvodi u regionalnoj implementaciji najbolje maloprodajne tehnologije i inovacija, koje uključuju pametna kolica i blagajne, mobilne aplikacije, online prodaju u sklopu Konzum klika i nove Agrokorove platforme A007, kao i program nagrađivanja vjernosti MultiPlusCard. Vjerujemo da  će nam sve navedeno biti dobra osnova za daljnji rast i u narednom periodu, pri čemu ćemo, kao i dosada, predano raditi na tome da ostanemo ne samo najveći, nego i najbolji regionalni trgovac u segmentu uvođenja novih tehnologija i inovacija, svjetske maloprodajne prakse i stvaranja dodane vrijednosti za sve naše kupce.“

„Sporiji gospodarski rast na nekoliko tržišta, niža inflacija, pad cijene nafte i jačanje američkog dolara sastavnice su koje su utjecale na dinamiku realizacije različitih prihoda trgovačkih lanaca zavisno od regije“, komentirala je Marina Tonžetić, partnerica u hrvatskom uredu Deloittea. „Za trgovce na malo u SAD-u, jačanje dolara značilo je veću kupovnu moć potrošača u zemlji, a pospješilo je i gospodarski rast te porast zaposlenosti“. S druge strane, kinesko gospodarstvo je kroz to vrijeme doživjelo znatno usporavanje zbog pada izvoza i ulaganja smanjenog intenziteta. Ipak, privatna potrošnja dobro se držala, iako je sektor luksuznih dobara podbacio.” 

Ostvarena dobit u promatranim regijama također pokazuje znakove raskoraka, uglavnom u smjeru pada. Izvješće navodi da je 250 vodećih maloprodajnih lanaca u 2014. godini ostvarilo kompozitnu neto maržu dobiti od 2,8 posto u usporedbi s 3,4 posto u 2013. godini. 

Utjecaj digitalne tehnologije
Deloitteovo Izvješće također ističe utjecaj tehnologije na kupovinu u trgovinama i ukazuje na ubrzano širenje digitalne povezanosti kupaca. Digitalno ponašanje i očekivanja potrošača sve se brže mijenjaju, što trgovcima otežava njihovo praćenje te dolazi do tzv. digitalnog jaza. U tom su kontekstu bitni sljedeći trendovi:

•    Ne postoji jedinstvena formula za primjenu digitalne tehnologije. Premda se sva tržišta sve više preusmjeravaju na usvajanje digitalnih tehnologija, putovi kojima su krenula donekle se razlikuju. Tako, primjerice, neka tržišta u razvoju preskaču faze uvođenja digitalne tehnologije koje su prije njih iskusila razvijena tržišta.
•    Nema jedne digitalne veličine za sve. Digitalno ponašanje razlikuje se zavisno od demografskih čimbenika kao što su dob i visina dohotka, ali i vrsta traženih proizvoda.  
•    Potrošači zahtijevaju kvalitetnije digitalne alate. Digitalni alati i kanali mogu i proširiti doseg trgovaca na malo, i povećati njihove prihode, no kupci trenutno osjećaju zakinutost i nezadovoljstvo s postojećom digitalnom ponudom mnogih trgovaca na malo. 

„Postoji raskorak između očekivanja kupaca i trenutne ponude trgovaca u odnosu na rastuću  želju potrošača da digitalija postane dijelom njihovog iskustva kupovanja“, ističe Tonžetić „Moguće je da neki lanci podcjenjuju utjecaj digitalne tehnologije, a neki su u njoj prepoznali pravu priliku koju treba iskoristiti.“
 
O studiji

Studija „Global Powers of Retailing 2016. Navigating the new digital divide“ koju je objavio Deloitte Touche Tohmatsu Limited (Deloitte Global) navodi vodećih 250 maloprodajnih lanaca u svijetu gledano po prihodima i analizira njihov položaj na temelju javno dostupnih podataka za fiskalnu godinu 2014., uključujući tvrtke čija poslovna godina završava u lipnju 2015. godine. Njihova uspješnost analizirana je prema geografskim regijama, sektoru primarnih proizvoda, aktivnosti u elektroničkom trgovanju i drugim čimbenicima. Izvješće ujedno pruža sliku o pedeset najvećih trgovačkih lanaca u svijetu, perspektive svjetske ekonomije te analizu tržišne kapitalizacije u sektoru trgovine na malo.