Novosti

Ante Todorić sudionik sajma i panela „Kupujmo hrvatsko – Hrvatski proizvod za hrvatski turizam“

porec-kupujmo-hrvatsko5 - 900.JPG

Potpisan ugovor između VELPRO centra, Agrofructusa i Maistre o opskrbi voćem i povrćem

U Poreču je u organizaciji HGK održan sajam „Kupujmo hrvatsko – Hrvatski proizvod za hrvatski turizam“ kojem je prisustvovalo  više od stotinu najeminentnijih hrvatskih proizvođača i čelnika turističke industrije. Jedna od glavnih tema sajma bila je kako bolje spojiti male domaće proizvođače hrane s turističkom ponudom, a izjavu je dao i Ante Todorić, dopredsjednik Agrokor koncerna: „Hrvatski proizvod za hrvatski turizam je inicijativa s kojom Agrokor živi, liježe i ustaje. Agrokor proizvodi milijardu eura godišnje, a u turizmu vidimo veliki potencijal gdje možemo konkurirati cijenom i kvalitetom.“

Održana su i dva okrugla stola. Sudionici prvog Okruglog stola “Hrvatski proizvod za hrvatski turizam” uz Luku Burilovića, predsjednika HGK, ministra turizma Antona Klimana i ministra poduzetništva i obrta Darka Horvata bili su i Željko Pravdić, pomoćnik ministra gospodarstva, Tugomir Majdak, zamjenik ministra poljoprivrede, Martina Jus, članica Uprave HBOR-a, Zrinka Bokulić, predsjednica Uprave novigradskog Hotela Laguna te Ivana Budin Arhanić, potpredsjednica Valamar Riviere. Panelisti su raspravljali o tome koji su načini za ostvarivanje sinergije turističke industrije i ostalih industrija, kako gospodarstvenici mogu doći do financijskih sredstava te kako uz pomoć turizma podići konkurentnost cjelokupnog hrvatskoga gospodarstva. Istaknuli su da turisti itekako prepoznaju i cijene hrvatske proizvode te da je potrebno osvijestiti i same proizvođače da je turizam odličan kanal za plasman njihovih proizvoda. „Naša suradnja sa svim hotelijerima je izvrsna, a posebice bih istaknuo suradnju s porečkim tvrtkama Valamar Riviera i Plava Laguna. Potencijali turizma su ogromni. U narednih dvadeset godina mogli bismo povećati prihode od turizma na 50 do 100 milijardi eura. Inače, osamdeset posto proizvoda koji se plasiraju preko našeg lanca Konzum hrvatskog su porijekla“, zaključio je Ante Todorić.

Na drugom okruglom stolu, Josip Zaher, potpredsjednik HGK za turizam, trgovinu i financije, Dražen Kocijan, direktor Velpro – Centra, Denis Matijević, predsjednik Uprave Agrofructus Grupe, Goran Markulin, direktor Cromarisa, Đuro Horvat, direktor Visokog učilišta Effectus, Tullio Fernetich, vlasnik Hotel San Rocco, Orijana Radić, direktorica nabave u Liburnia Riviera Hotelima, Stjepan Basar, član Uprave Aquaestil plus d.o.o. i Josip Budimir član Uprave Francka, razgovarali su o tome kako domaći proizvod može postati ključ prepoznatljivosti hrvatskoga turizma. Svi panelisti su se složili da je interes hotelijera za domaćim proizvodom visok, no da se često susreću s problemom nedostatne ponude i neujednačene kvalitete. Složili su se da je jedno od rješenja udruživanje malih proizvođača koji samo zajedničkim radom mogu zadovoljiti standarde kvalitete i količine potrebne velikim hotelskim lancima. Hrvatskom turizmu su kvalitetni i domaći proizvodi dodana vrijednost kojom zadržava postojeće i stvara nove goste i niti jedan hotelski lanac ili ozbiljan turistički igrač neće žaliti nad višom cijenom ukoliko zauzvrat dobiju kvalitetu.

Na otvorenju sajma potpisan je ugovor između kompanije Velpro centar, hotelskog lanca Maistre, te tvrtke Agrofructus. Ugovor su potpisali Dražen Kocijan, direktor društva Velpro, Denis Matijević predsjednik Uprave Agrofructus Grupe te Tomislav Popović, predsjednik Uprave Maistre.

Agrofructus, koji zastupa oko tisuću malih proizvođača diljem Hrvatske, dnevno će svježim voćem i povrćem putem razgranatih Velpro distribucijskih kanala opskrbljivati Maistrine hotele i turistička naselja i na taj će se način približiti veliki potencijal hrvatskog turizma malim domaćim proizvođačima. Procjenjuje se da će na ovaj način opskrbljivati hrvatski turizam s 1000 tona voća i povrća godišnje.

Više o sajmu pročitajte na stranicama Hrvatske gospodarske komore.