Novosti

Gregor Rajšp iz Mercatora proglašen voditeljem ljudskih potencijala tjedna

Novbi v vodstvu_Gregor_Rajsp_2 -1200px.jpg

Tražimo ambiciozne kandidate

Gregor Rajšp, direktor sektora ljudskih resursa u Mercatoru Slovenija, proglašen je kadrovikom tjedna u rubrici „Top job“ časopisa Finance, a tim povodom dao je intervju. Savjetuje kandidate da budu iskreni jer će se prave značajke neke osobe brzo pokazati. U najvećem slovenskom trgovačkom lancu, Mercatoru, traže suradnike koji su ambiciozni, imaju osjećaj pripadnosti, visoku razinu motivacije te su usmjereni prema cilju.

Direktor sektora ljudskih resursa Gregor Rajšp funkciju je preuzeo prošlog proljeća, a prije toga je u okviru invalidske tvrtke u grupi rukovodio područjem zaštite na radu. Prije toga brinuo se za logistiku u Aldiju. Ne podnosi neiskrenost, prikrivanje i nepripremljenost na razgovoru za posao.

Mercator u Sloveniji prošle je godine zapošljavao 10.550 ljudi (u skupini više od 21.000), što ga čini jednim od najvećih poslodavaca, a nedavno su tražili 25 mladih ljudi koji bi obavljali projekte u različitim odjelima Mercatora. Iako se broj zaposlenih s obzirom na prethodnu godinu smanjio, predviđaju da će do kraja godine zaposliti nove radnike.

Gdje ste se prvo zaposlili, odnosno gdje ste najprije radili i koliko ste zarađivali?

Raditi sam počeo čim sam dobio mogućnost. Stekao sam mnogo različitog iskustva. Vrlo se dobro sjećam prve ljetne prakse u analitičkom laboratoriju jedne mariborske proizvodne tvrtke, ali i prvog noćnog rada za proizvodnom trakom te iste tvrtke. I nikada neću zaboraviti posao u autopraonici zbog golemih količina vode i vodom natopljene odjeće i obuće koju uopće nisam stigao sušiti. Prije nego što sam počeo raditi, detaljno sam znao na što ću potrošiti novac. To je bila oprema za hobije (biciklizam). Prvi pravi posao bio je u inozemstvu, što je bilo neprocjenjivo iskustvo.

Kojeg ste šefa najbolje zapamtili i zašto?

Ne trebam se osvrtati daleko u prošlost. Gospodin je od prve sekunde imao svu moju pozornost. Uvijek bi našao prave riječi, kratko i sažeto, usmjereno prema cilju. Pokretač, čovjek kojeg slijediš i naslijepo. I nije važno je li zadatke moguće jednostavno ili jako teško riješiti. Kratko smo surađivali, godinu dana, ali sam svejedno u to kratko vrijeme naučio najviše upravo o sebi, i to od njega.

Koje osobine trebaju imati kandidati da bi dobili posao u vašoj tvrtki?

U našoj tvrtki dostupno je mnogo raznolikih radnih mjesta. Ako bih opisivao značajke univerzalnog idealnog suradnika, istaknuo bih ambicioznost, pripadnost odnosno lojalnost, visoku razinu motivacije, usmjerenost prema cilju, sposobnost povezivanja zaposlenih te pripadanje timu.

Kad konkretno tražimo nove suradnike, u oglasima vrlo jasno istaknemo koje značajke trebaju posjedovati. Za zahtjevnija radna mjesta imamo izrađen popis kompetencija i znanja koja u selekcijskim postupcima i vrlo detaljno provjeravamo.

Što ne podnosite kod kandidata koji se jave na vaše oglase?

Ponajprije želim spomenuti neiskrenost, pogotovo na razgovorima za posao. Nema smisla bilo što prikrivati jer će se prave značajke pokazati vrlo brzo, pogotovo ako se razlikuju od onih koje se traže za određeno radno mjesto. Također mi smeta ako kandidat ne zna ništa ili jako malo o našoj tvrtci. To pokazuje da se nije pripremio za razgovor.

Na koji vas način kandidat može uvjeriti da je pravi odabir za posao kod vas?

Osim da ispunjava sve uvjete natječaja te da je uspješan i u selekcijskom postupku (razgovori, psihološko testiranje i ocjenjivanje za zahtjevnija radna mjesta), vrlo je važno da se dobro razumije s voditeljem kako bismo mogli vidjeti hoće li se uklopiti i u tim. Na kraju krajeva, važno je i to zagovara li slične vrijednosti kao tvrtka ili može li se s njima poistovjetiti.

(Izvor: Finance.si)