Novosti

Nužno partnerstvo proizvođača i trgovaca

Ljerka Puljic MAGROS 2015.JPG

Održana je 27. konferencija za trgovce i proizvođače MAGROS u organizaciji časopisa Suvremena trgovina na kojoj je sudjelovala Ljerka Puljić, članica Nadzornog odbora Agrokora, kao i predstavnici HGK, trgovaca i proizvođača te Ministarstva gospodarstva.

Pred trgovinom su u idućem razdoblju novi izazovi, partnerstvo proizvođača i trgovaca nužnost su modernog poslovanja, a trgovci će se morati prilagoditi modernim obrascima trgovanja, ističu na konferenciji koja je održana u Hrvatskoj gospodarskoj komori.

Ljerka Puljić smatra da je partnerstvo između trgovaca i dobavljača nužnost u modernom poslovanju, a ističe i da je konkurencija na tržištu stavila ogroman pritisak na trgovce, prvenstveno putem deflacije. "Uz to što je deflacija očit pokazatelj rušenja vrijednosti proizvoda, valja obratiti pozornost i na to da se sve više prodaje događa na sniženjima, čime se potrošači uvelike koriste, oni su doista postali takozvani racionalni potrošači i teško će se vratiti na ono stanje uma koje su imali prije krize", zamijetila je Puljić. Važnim smatra osluškivanja potrošačevih želja i potreba te posljedično dužnost dobavljača da predvidi promjene i ponudi upravo ono što će potrošač poželjeti.

"Danas trgovinu karakterizira internacionalizacija, konsolidacija tržišta te relativno visoka stopa koncentracije, koja u Hrvatskoj iznosi oko 80 posto, odnosno 10 vodećih trgovaca zauzima oko 80 posto tržišta. Poseban izazov pred trgovce stavlja i razvitak e-trgovine, koja u Hrvatskoj tek treba doseći svoj vrhunac", rekao je potpredsjednik HGK za trgovinu, turizam i financije Josip Zaher. Smatra da su pred trgovinom u predstojećem razdoblju novi izazovi u skladu s promjenama na globalnom tržištu.

Direktorica Sektora za trgovinu HGK Ema Culi se osvrnula na promjene u trgovini posljednjih godina. "Rast prometa u trgovini na malo bilježio se do 2002. kada je dosegnuo svoj vrhunac od čak 21,5 posto, da bi kasnije počeo lagano opadati i doživio najveći pad 2009., s dolaskom recesije, pada BDP-a i kupovne moći. Tada je zabilježen pad od čak 15,3 posto. Stanje se stabiliziralo 2011., idućih dviju godina je opet lagano padalo, a tek od prošle godine počeo se bilježiti i ponovni rast, iako ne značajan", kazala je Culi. Kriza je, istaknula je Culi, definitivno više pogodila neprehrambeni segment trgovine, ali i mnogo važnije, navike potrošača su se značajno promijenile, kod njih čak 90 posto. Cijena je postala ključan čimbenik, a kupovine su postale planirane. Danas je, više nego ikad, važna suradnja tj. partnerstvo između trgovaca i dobavljača, naglasila je Culi, dodajući kako je jedna od osnovnih promjena koje će se morati dogoditi prilagodba trgovaca modernim obrascima trgovanja.

Povodom 40. obljetnice izlaženja časopisa Suvremena trgovina dodijeljene su zahvalnice osobama koje su davale dugogodišnji doprinos i podršku. Zahvalnice su dodijeljene i Ivici Todoriću, predsjedniku Agrokor koncerna, Ljerki Puljiić, članici Nadzornog odbora Agrokora Darku Knezu, predsjedniku Uprave Konzuma.