Novosti

Prihod Agrokor koncerna 9,15 milijardi kuna

Godina 2003. bit će upamćena kao još jedna u kontinuiranom nizu godina snažnog Agrokorovog rasta. Ostvareni poslovni prihod za proteklu godinu iznosi 9,15 milijardi kuna, što u odnosu na godinu ranije predstavlja rast od 37,2%, a operativna netto dobit u 2003. godini veća je za 28,1% u odnosu na 2002. godinu. Tako snažan rast potvrdio je vrijednost svih Agrokorovih višegodišnjih ulaganja, a njegovi izuzetni rezultati uvrstili su ga u rang najvećih regionalnih kompanija. Ulazak Agrokora u grupu kompanija s prihodom većim od 1,5 mlijarde USD pokazuje snagu njegove ispravne strategije.

Izrazito dinamičan rast grupe prvenstveno je plod snažnog organskog rasta, a samo djelomično rezultat novih akvizicija.

Za odličnu ocjenu poslovne 2003. važan je podatak da je rast istovremeno ostvaren u obje grupe Agrokorovih strateških djelatnosti, kako u grupi Maloprodaja tako i u grupi Hrana. Upravo činjenica da već niz godina uspijeva održati dominantne tržišne udjele u obje svoje ključne djelatnosti, glavni je generator Agrokorove snage.

Ostvareni rezultat tim je značajniji jer je praćen stabilnim i snažnim rastom profita grupe. Tako je EBITDA dosegao zavidnih 646 milijuna kuna, što predstavlja porast od 26% u odnosu na prethodnu godinu. Zahvaljujući izuzetno pažljivom i efikasnom upravljanju sredstvima, ovakva razina ostvarenog EBITDA omogućila zadržavanje ciljnog odnosa profita i troškova financiranja.

Osobit značaj ovim iznimnim rezultatima daje činjenica da su oni ostvareni u uvjetima ponešto usporenog ekonomskog rasta ukupnog gospodarstva, uz istovremeno rastuću konkurenciju na svim ključnim područjima Agrokorovih aktivnosti.

Svoju vodeću tržišnu poziciju u Hrvatskoj Agrokor uspijeva obraniti pažljivim usmjeravanjem investicija i neprekidnim ulaganjem u marketing i razvoj, stvorivši pritom najsnažnije brandove u regiji. Time je izgrađen temelj i potencijal za realizaciju dugoročne strategije izlaska na regionalno tržište, s ciljem ostvarivanja liderske pozicije u jugoistočnoj Europi u svim ključnim djelatnostima Agrokora. Ona će se ostvariti na dva načina, bilo kroz akviziranje kapaciteta istorodnih industrija u regiji bilo kroz ulaganje u vlastitu distribuciju i prodajnu mrežu na drugim tržištima.

Događaji koji su obilježili poslovanje ove grupe u 2003. godini bili su izuzetni tržišni uspjeh novog branda u segmentu izvorskih voda Jana, koja je u samo godinu i pol dana od uvođenja osvojila 39% domaćeg tržišta, akvizicija vodećeg proizvođača sladoleda i zamrznute hrane u Srbiji Frikoma a.d, čime je u sladoledarskoj djelatnosti Agrokor definitivno postao regionalnim liderom, te podizanje udjela izvoza u ukupnom prihodu grupe Hrana sa 17,3 na 24,3%.

Sve ove aktivnosti pokazale su da Agrokor može dugoročno računati na širenje i stabilizaciju poslova u regiji, što otvara nove snažne potencijale za daljnji rast i razvoj.